tisdag 29 april 2014

Jag ser gubbar..

Min morfar blev över 90 år. De sista åren var han väldig senil.

En dag satt han vid köksbordet och tittade ut över husen bredvid. Så säger han att han ser gubbar på handlarns tak!

Min far sitter bredvid och titta då också dit. Min mor kommer fram till fönstret och tittar också.

"Nej du far", säger hon bestämt, "det finns inga gubbar på taket."

Min morfar blir då väldigt upprörd och fräser, "Men jänta då! Visst är det gubbar på handlarns tak!

min far säger då med sitt lugn. "Jomen det ser du väl. Det är gubbar på handlrarns tak! vänd mot min mor!"

Morfar blir lugn och sitter och nickar och undrar så vad de gör där....

Idag sitter jag och tittar ut genom köksfönstret och får se gubbar på ett tak...

Och tänker nu lägga ut bildbevis så ingen kan säga att jag inbillat mig det..



För mor min sade efteråt att hon nog blev mer orolig över att min far också såg de där gubbarna som morfar "såg"....

Ha de nu gott över valborg.

Och ett gott råd. Titta heller inte för djupt i glasen...

För då kan det bli så att ni också ser gubbar på taken... eller rosa elefanter! Kanske ännu mer skrämmande!

3 kommentarer:

  1. Haha! Vilken tur att du hade bildbevis. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra med bevis!
    Några gubbar har jag inte sett men ibland drömmer jag och konstaterar till min stora glädje när jag vaknat att det var just en dröm!

    Trevlig valborg!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt Agneta. Det är gubbar på taket. Skönt med bildbevis. Trevlig helg.

    SvaraRadera